Selamat berkunjung ke blog Kembara Bahasa. Bahan dalam blog ini boleh dimanfaatkan asal sahaja dinyatakan sebagai sumber rujukan atau petikan. Bagaimanapun Kembara Bahasa tidak bertanggungjawab atas apa-apa jua implikasi undang-undang dan yang lain daripada penggunaan bahan dalam blog ini.



~Kembara Bahasa~

Pendukung Melayu Mahawangsa berteraskan risalah Ilahi




Wednesday, December 11, 2013

Warkah kepada Kanda Seperjuangan

Warkah ringkas kepada kakanda seperjuangan:

Salam wahai kanda rakan seperjuangan!

Sesungguhnya perjuangan hakiki memang pasti melalui saat getir dari waktu ke waktu. Maka pada saat merasakan perjuangan seakan-akan gagal atau begitu lambat untuk mencapai matlamat atau hasilnya, tabahkan hati, kuatkan azam, usah putus asa dan bosan sehingga mengambil langkah beralih arah, merajuk atau mencari kambing hitam untuk dijadikan korban perasaan.

Istiqamahlah. Bersabarlah. Berikhtiarlah terus. Bermunajatlah terus. Seperti yang pernah dinda ungkapkan beberapa kali dahulu, sesungguhnya kemanisan perjuangan bukan semestinya pada hasil perjuangan, kerana hak menentukan kejayaan itu pada Allah, dan kemanisan perjuangan terletak pada kesediaan kita memulakan dan meneruskan perjuangan tanpa bosan dan putus harap. Yang dihitung oleh Allah ialah ikhtiar kita, bukan kejayaan sebagai kepastian. Salam perjuangan, kanda.

Yang benar,

Dinda yang belajar tentang perjuangan daripada kanda
11 Disember 2013

No comments:

Post a Comment