Selamat berkunjung ke blog Kembara Bahasa. Bahan dalam blog ini boleh dimanfaatkan asal sahaja dinyatakan sebagai sumber rujukan atau petikan. Bagaimanapun Kembara Bahasa tidak bertanggungjawab atas apa-apa jua implikasi undang-undang dan yang lain daripada penggunaan bahan dalam blog ini.



~Kembara Bahasa~

Pendukung Melayu Mahawangsa berteraskan risalah Ilahi




Thursday, October 28, 2010

Mengobarkan Semangat Generasi Muda dalam Perjuangan Bahasa



Mengobarkan Semangat Generasi Muda dalam Perjuangan Bahasa

Gambar kenang-kenangan di atas saya siarkan untuk membangkitkan semangat juang dalam kalangan generasi muda dengan mengenang dan mempelajari gerakan perjuangan tokoh-tokoh pejuang bahasa kita.

[Kembara Bahasa selaku Presiden PLM (2000-2008) bersama-sama dengan Tun Patinggi Datuk Hj. Abdul Rahman Ya`kub (Penyampai Syarahan Perdana "Bahasa Melayu dalam Pembinaan Tamadun Tinggi") dan Tokoh Pejuang Bahasa PLM (Tan Sri Ainuddin Wahid, Datuk Zainal Abidin Wahid, Prof. Emeritus Datuk Dr. Nik Safiah Karim, Prof. Emeritus Dr. Abdullah Hassan, Dato' Abdul Rahim Bakar, Dato' Dr. Hassan Ahmad, Prof. Emeritus Datuk Abu Bakar Hamid, Prof. Dr. Shaharir Mohd. Zain dan Datuk Baharuddin Zainal. Majlis Syarahan Perdana oleh Tun Patinggi Datuk Hj. Abdul Rahman Ya`kub dan penganugerahan Tokoh Pejuang Bahasa PLM diadakan bersempena dengan Mesyuarat Agung Tahunan Ke-27 Persatuan Linguistik Malaysia di Balai Tun Syed Nasir, Dewan Bahasa dan Pustaka, pada 29 Mei 2004.]

No comments:

Post a Comment