Selamat berkunjung ke blog Kembara Bahasa. Bahan dalam blog ini boleh dimanfaatkan asal sahaja dinyatakan sebagai sumber rujukan atau petikan. Bagaimanapun Kembara Bahasa tidak bertanggungjawab atas apa-apa jua implikasi undang-undang dan yang lain daripada penggunaan bahan dalam blog ini.



~Kembara Bahasa~

Pendukung Melayu Mahawangsa berteraskan risalah Ilahi




Sunday, March 3, 2013

Karya kanak-kanak Malaysia menang anugerah di Korea

Berita daripada Sdr. Yusof Gajah Gajah dari Pulau Nami, Korea tentang karya yang dicalonkan oleh DBP untuk pertandingan karya kanak-kanak:

Salam Dr,
Peserta dari Malaysia Jainal Amambing menang Green Island Award menerima sijil dan hadiah USD 1000.00. Jainal hanya kalah beberapa mata untuk hadiah kedua. Katalog pameran akan siap sebelum mereka pergi ke Bologna dan di sana nanti MrKang akan umumkan pertandingan kedua. Sesi penjurian sungguh rancak dan sengit sehingga kami bingung nak pilih juara dan akhirnya peserta dari Korea menjadi juara diikuti dari German dan Iran.43 negara, 619 penyertaan lebih 4600 karya yang ikut kali ini.
Juri terdiri dari Anastasia Arkhipova Russia, Zohreh Ghaeni Iran, Byung-ho Han Korea, Roger Mello Brazil, Wee-sook Yea Korea, Jungko Yokata USA dan Yusof Gajah Malaysia.

Kembara Bahasa
3 Mac 2013

No comments:

Post a Comment