Selamat berkunjung ke blog Kembara Bahasa. Bahan dalam blog ini boleh dimanfaatkan asal sahaja dinyatakan sebagai sumber rujukan atau petikan. Bagaimanapun Kembara Bahasa tidak bertanggungjawab atas apa-apa jua implikasi undang-undang dan yang lain daripada penggunaan bahan dalam blog ini.



~Kembara Bahasa~

Pendukung Melayu Mahawangsa berteraskan risalah Ilahi




Tuesday, June 8, 2010

Al-fatihah untuk Allahyarham Ayahanda Saya

Sslam, sahabat dan kenalan.

Ayahanda saya Haji Sariyan bin Hj. Abdul Aziz telah dijemput pulang oleh Allah pada pukul 1 pagi tadi (9 Jun 2010). Saya mohon keikhlasan saudara bersedekah Fatihah kepada Allahyarham dan mohon doa mudah-mudahan rohnya aman sejahtera dalam naungan rahmat-Nya.

Beliau meninggal ketika berusia 95 tahun, dan telah beberapa tahun uzur. Terima kasih.

5 comments:

  1. Innalilahi wa ina ilahi ro jioun.Al _Fatihah, semoga roh beliau ditempatkan dalam kalangan orang-orang soleh. Amin

    ReplyDelete
  2. Salam, Prof;
    Daripada Dia kita datang, kepada Dia kita kembali. Saya berdoa kepada-Nya agar ayahanda Haji Sariyan dihimpunkan di Padang Mahsyar serta kemudiannya ditempatkan di dalam Jannantul Firdaus bersama-sama dengan orang yang beriman. Allahumma amin.

    Saya harap Prof sentiasa tabah dan kuat.

    ReplyDelete
  3. Salam takziah, Prof. Semoga roh beliau dicucuri rahmat-Nya.

    ReplyDelete
  4. Salam Takziah. Moga dicucuri rahmat dan redha Allah. Moga keikhlasan dan budi baik anak seperti prof akan dikira kebajikan kepada org tua prof. al fatihah

    ReplyDelete
  5. Terima kasih kepada teman-teman yang menyampaikan ucapan takziah dan mendoakan roh Allahyarham ayahanda saya dipayungi rahmat Allah. "Kullnafsin za iqatul maut" (Setiap yang bernyawa pasti melalui saat kematian). Maka marilah kita bersedia ke destinasi transit itu di alam barzah sebelum ke alam akhirat yang kekal abadi.

    ReplyDelete